Asociația Grupul de Acțiune Locală “Valea Bașeului de Sus” , în parteneriat cu Asociația Obștească “Societatea Modernizată prin Aspectele Reformelor Teritoriale (SMART)” , Mileștii Mici, raionul Ialoveni, au semnat în data de 28.02.2020 contractul cu Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltării și Administrației, proiectul “Rediscover our cultural heritage through joint local branding” (Redescoperă moștenirea noastră culturală prin branding local comun).
Valoarea totală a proiectului este de 110.552 Euro, din care 10% este contribuția partenerilor.
Durata proiectului este de 12 luni de la semnarea contractului.
Obiectivul principal al proiectului este promovarea culturii și patrimoniului local pentru teritoriile acoperite de Grupul de Acțiune Locale „Valea Bașeului de Sus” și arealul Milestii Mici printr-un proces integrat de alăturare de branduri locale.(Mileștii Mici fiind recunoscut la nivel mondial pentru Combinatul de Vinuri de Calitate Mileștii Mici, care este intrat în Cartea Recordurilor pentru cea mai mare colecție de vin vechi din lume). Acțiunea proiectului este axată pe identificarea, selectarea și clasificarea principalului patrimoniu local pentru introducerea lor într-un proces de branding pentru crearea de mărci comerciale locale care pot îmbunătăți vizibilitatea teritoriilor proiectului, favorizează valorificarea tradițiilor, meșteșugurilor și culturii locale, contribuind la îmbunătățirea potențialului turistic transfrontalier.
Valorificarea patrimoniului local se va face prin dezvoltarea și implementarea unei platforme comune de branding care va efectua procesul de marcare a principalelor active culturale și istorice din regiunile
proiectului.
Acțiunea proiectului va implica părțile interesate locale într-o platformă comună de branding, cu scopul de a promova brandurile locale și de a crește vizibilitatea patrimoniului local. Platforma de branding comun va acoperi lacunele legate de vizibilitate scăzută și conștientizarea brandului asupra patrimoniului local din regiunea transfrontalieră. Proiectul SHARE HERITAGE va construi branduri locale capabile să promoveze și să crească expunerea turistică a acestor teritorii.
O tehnică valoroasă pentru a spori vânzarea mărfurilor produse local către turiști este să le „marcați” sub o temă locală sau regională. Marca este o modalitate de abordare a problemelor de calitate, marketing
coordonat, dezvoltare de produse și recunoaștere a produselor.
Soluția pe care o propunem prin acest proiect este promovarea culturii și patrimoniului local pentru teritoriile acoperite de GAL „Valea Baseului de Sus” și Milestii Mici printr-un proces integrat de marcare de destinație comună. În faza următoare, aceste active vor fi introduse într-un proces de marcare pentru crearea unei mărci de destinație cu o imagine puternică și un mesaj distinctiv.
Rezultatul final va fi o imagine de destinație îmbunătățită, mai puternică, care poate pătrunde pe noi piețe și poate identifica regiunile ca destinații turistice, cu o propunere de valoare puternică.
Proiectul SHARE HERITAGE va construi branduri locale ca mărci de destinație capabile să promoveze cu succes și să contribuie semnificativ la vizibilitatea și atragerea turistică a regiunii.